Вступ
Подання звіту директора визначене чинним законодавством: згідно п.п. 6.1.4. Положення ВК ДДАЕУ «Директор Коледжу щороку звітує перед Університетом та загальними зборами (конференцією) трудового колективу Коледжу. Директор зобов'язаний оприлюднювати щорічний звіт про свою діяльність на офіційному веб-сайті Коледжу».
Станом на 29.06.2021 р. у коледжі відсутні всі види заборгованостей, у квітні – 1 половині травня 2021 р. було запроваджене дистанційне провадження освітнього процесу, яке повністю себе виправдала в умовах карантину через загрозу поширення коронавірусної інфекції COVID-19.
У 2020-2021 н.р. фінансування закладу відбувалося за бюджетною програмою підготовки фахівців закладами фахової передвищої освіти, кошторисні призначення отримано на всі 12 місяців 2021 фінансового року.
У 2020-2021 н.р. тривала імплементація Закону України «Про фахову передвищу освіту», тому діяльність адміністрації закладу була значною мірою спрямована на заходи з імплементації Закону.
В коледжі навчається 350 здобувачів освіти (дані згідно форми 2-3 НК станом на 01.10.2020 р.).
Труднощі з фінансуванням видатків загального фонду у 2020 р. не завадили адміністрації вирішувати поточні питання життєдіяльності коледжу та не допускати всі заборгованостей. Значну роль у стабілізації фінансового становища коледжу відіграло перевиконання показників спеціального фонду (показники надходження коштів до спеціального фонду за 2016-2020 рр. надано у таблиці «Спеціальний фонд ВК ДДАЕУ у 2016-2020 рр.»).
Спеціальний фонд ВК ДДАЕУ у 2016-2020 рр.
№ п/п |
Показники | ||
|
Рік |
План (тис.грн.) |
Факт (тис.грн.) |
1 |
2016 |
435 000,00 |
470 100,00 |
2 |
2017 |
435 000,00 |
512 291,00 |
3 |
2018 |
731 278,00 |
734 093,66 |
4 |
2019 |
700 000,00 |
744 160, 00 |
5 |
2020 |
869672,32 |
899255,69 |
Новими викликами на початку 2020-2021 н.р. стали:
- Імплементація Закону України «Про фахову передвищу освіту».
- Зміна моделі профорієнтаційної роботи.
У всіх названих випадках адміністрація діяла виключно в межах захисту інтересів закладу, застосувала нестандартні прийоми для реалізації цієї мети, зокрема активізувала співпрацю закладу з МОН України, ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» МОН України, роботодавцями.
І. Підсумки 2020 р.
Станом на 31.12.2020 р. у Верхньодніпровському коледжі ДДАЕУ були відсутні:
- Заборгованість по заробітній платі (як по загальному, так і по спеціальному фондах);
- Заборгованість за теплопостачання (в тому числі повністю оплачений рахунок і за листопад-грудень 2020 р.);
- Заборгованість за електроенергію, воду, вивезення сміття.
Крім того:
- Вперше залучено 512 тис.грн. на розвиток матеріально-технічної бази;
- Жовтень 2020 – вперше у Коледжі проведено Першу Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Актуальні проблеми права», у жовтні 2021 – зареєстрована Друга Всеукраїнська НПК;
- Своєчасно і в повному обсязі виплачена заробітна плата;
- Виплачена премія педагогічним і непедагогічним працівникам, щорічна грошова винагорода;
- Проведено якісну підготовку матеріально-технічної бази до нового навчального року;
- Коледж увійшов до нового фінансового року з достатніми коштами з оплати вартості комунальних послуг;
Особливості І семестру 2020-2021 н.р.:
- Інтенсифікація освітнього процесу в коледжі.
- Входження в новий опалювальний сезон з нормальними показниками температурного режиму.
- Продовження пілотного проєкту МОН України з упровадження дуальної форми здобуття освіти разом з ТОВ «Астра».
- Задовільний стан претензійно-позовної роботи.
- Початок низки заходів з відзначення 100-річчя ДДАЕУ та 100-річчя ВК ДДАЕУ.
- Активна участь адміністрації коледжу в громадському обговоренні проєктів нормативно-правових актів МОН України, проєктів постанов КМУ, законопроєктів.
У всіх названих подіях В.о.директора неухильно захищав інтереси коледжу, організовував і координував роботу з недопущення матеріальних чи репутаційних втрат закладу, особисто брав участь практично у всіх засіданнях Робочих груп МОН України, ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» МОН України, спільних з роботодавцями заходах профорієнтаційного характеру.
Особливості ІІ семестру 2020-2021 н.р.:
- Опалювальний сезон пройшов з дотриманням оптимального температурного режиму (припинення сезону наприкінці березня 2021 р., тривалі канікули студентів)
- Коледж на початку 2021 р. отримав не тільки всі кошторисні призначення на 12 місяців, а й значні кошти на оплату вартості комунальних послуг.
- В УКРІЕНТЕІ зареєстровано заявку Коледжу про проведення 08.10.2021 р. Другої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми права» (100-річчю ДДАЕУ, 100-річчю ВК ДДАЕУ присвячується), Конференція включена до плану наукових заходів ДДАЕУ у 2021-2022 н.р.
- Було залучено благодійну допомогу: матеріали на суму 28343,90 грн., придбано і встановлено ворота, здійснена оплата низки послуг та товарів (звіти оприлюднено на веб-сайті коледжу). В.о. директора особисто залучив 15 000,00 грн.
- Успішно проведено захист Коледжу від припинення діяльності через позов ДСНС.
- Адміністрація закладу активно працює в рамках пілотного проєкту МОН з упровадження дуальної освіти для реалізації моделі дуальної освіти.
- Активна участь педагогічних працівників коледжу у Всеукраїнському конкурсі педагогічної майстерності «Педагогічний Оскар» (є призові місця).
- Активна участь адміністрації коледжу в громадському обговоренні проєктів нормативно-правових актів МОН України, проєктів постанов КМУ, законопроєктів (за підсумками 2020-2021 н.р. подано пропозиції до майже 100 проєктів, серед яких 76 проєктів стандартів фахової передвищої освіти).
- Адміністрація коледжу стала ініціатором внесення змін до Статуту ДДАЕУ, розробила проєкт нової редакції Положення фахового коледжу, який став модельним для ВСП-фахових коледжів ДДАЕУ.
Адміністрація коледжу постійно проводила курс на захист інтересів трудового колективу і учасників освітнього процесу.
Зокрема, в умовах карантину було вжито заходи, які дозволили не знижувати рівень оплати праці працівників коледжу за умови неухильного виконання санітарних вимог карантину.
Станом на 29.06.2020 р. в коледжі:
- Відсутні заборгованість за електроенергію, з виплат зарплати і стипендії.
- Наявні кошти за оплату послуг теплопостачання у сумі 1 350 000,00 тис.грн.
- Наявні кошти за оплату електроенергії у сумі 240 000,00 тис.грн.
- Наявні кошти за оплату водопостачання у сумі 119 920,00 тис.грн.
- Здійснено закупівлю матеріалів і пристроїв на суму понад 512 тис. грн., оновлено матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу, встановлено огорожу по периметру території закладу.
- Не збільшувалася безпідставно чисельність педагогічних працівників.
- Проведено значний обсяг ремонтних робіт, встановлено новий дверний блок у гуртожитку № 2, три кондиціонери.
- Вперше було реалізовано видатки розвитку на загальну суму понад 500 тис. грн.
- Дещо краще проведено вступну компанію – подолано «психологічний» поріг у 300 студентів, контингент студентів в абсолютних цифрах склав 350 осіб (дані за формою 2-3НК станом на 01.10.2020 р.), щоправда, за сукупними показниками (із застосуванням коефіцієнту по здобувачам заочної форми) він не перевищив 300 осіб.
ІІ. Як це вдалося.
1. З самого початку і до сьогоднішнього дня є послідовна позиція керівництва ДДАЕУ на сталий розвиток коледжу, що визначило фундамент для дій директора та інших членів адміністрації.
2. Є небайдужі викладачі і непедагогічні працівники, які працювали і допомагали В.о. директора працювати у 2020-2021 н.р. За цю працю я щиро вдячний. При цьому хочу подякувати як педагогічним працівникам, так і працівникам господарської служби, які виявили розуміння ситуації і працюють в умовах обмеженості штатів підрозділу при цьому не просто підтримують матеріально-технічну базу закладу у нормальному стані, а й покращують її.
3. Адміністрація коледжу єдина у реалізації стратегії виведення коледжу на нові рубежі. Відсутність корупції і дотримання колегіальності є принципами роботи керівництва коледжу. Досвід поступово накопичується, помилки були, є, будуть, проте головним є бажання їх виправляти.
4. Була, є і буде воля В.о. директора щодо виведення коледжу на новий рівень провадження освітньої діяльності, спрямування закладу на траєкторію поступового підйому і сталого розвитку.
IІІ. Перешкоди.
Об'єктивні:
- Системний демотиватор – незадовільний розмір заробітної плати викладачів. Наслідком є небажання виконувати свої обов’язки на належному рівні, а ще страшніше – зневіра у майбутньому закладу, недовіра до будь-яких ініціатив, новацій адміністрації.
- Ухвалено ЗУ «Про освіту», ЗУ «Про повну загальну середню освіту», невизначеною залишається доля ЗУ «Про професійну (професійно-технічну) освіту», розробляється нормативне поле профільної середньої освіти, які суттєво скоригують правове поле нашої діяльності,
- Не запрацював позитивний варіант «фінансового» блоку Закону - запуск моделі багатоканального фінансування, позитивна динаміка імплементації ЗУ «Про фахову передвищу освіту», що дозволить почати створення освітнього кластеру у місті;
- Обмежене фінансування коледжу (немає кошторисних призначень на капітальні видатки, видатки пожежної безпеки і цивільного захисту).
- Чинне законодавство, яке суттєво ускладнює роботу ЗВО. Більше року довелося клопотати у владних інституціях всіх рівнів про виділення коштів для ремонту закладу, проте регламентація фінансування бюджетної установи обумовила жорсткі обмеження в залученні і отриманні коштів. У навчальному корпусі №1, гуртожитку № 2 потрібно провести капітальний ремонт даху, а вже кілька років кошти на КЕКВ 3210 не виділяються, а обсяги ремонтних робіт для коледжу непідйомні. Участь коледжу в проекті ЄІБ була підтверджена в межах 1,65 млн. грн., але проєкт відтерміновано на невизначений строк.
- Не вдалося отримати кошти в сумі 1,1 млн. грн. з Фонду розвитку ЗВО та ЗФПО на придбання і встановлення протипожежної сигналізації попри наявні ПКД та експертний висновок (придбані за кошти закладу).
Суб'єктивні:
1. Відсутність підтримки закладу з боку керівництва району.
2. Часткова інерція деяких членів колективу. Не можна так сказати про всіх, але безініціативність, нещирість, поверхове ставлення до своїх обов'язків з боку окремих працівників склали і складають реальну загрозу для закладу. Не можна приходити на роботу тільки «для галочки», не вживати заходів для покращення ситуації на своїй ділянці відповідальності, чекати нагадувань і повторних нагадувань від директора. Вжито заходи щодо активізації профорієнтаційної роботи, але вони дали недостатні результати, а в умовах динамічних змін і потенційної оптимізації мережі коледжів і технікумів не можна очікувати вагомих результатів за рахунок активності кількох працівників – як ніколи потрібна згуртованість колективу навколо спільної мети!
3. Нездорові амбіції деяких працівників. На жаль, в умовах надзвичайної напруги у діяльності коледжу, в умовах виходу особисто директора за межі функціональних обов’язків більшості директорів, деякі працівники проявляють повне нерозуміння ситуації повторюючи неприпустимий нарратив «МОЄ, ДАЙ», створюючи напругу у колективі.
У 2020-2021 н.р. адміністрація закладу стала об’єктом скарг, позовів із залученням органів управління освітою Дніпропетровської області. Заходи контролю не встановили наявності порушень у діях адміністрації закладу. Також адміністрація закладу довела правомірність своїх дій у суді, проте було витрачено значний обсяг часу на захист від безпідставних скарг з ознаками наклепу.
Адміністрація коледжу давала і буде давати гідну відповідь на такі небезпечні для трудового колективу і закладу кроки, витримуючи генеральну лінію – ЗАКЛАД ПОВИНЕН ЖИТИ І РОЗВИВАТИСЯ ЗА БУДЬ-ЯКИХ УМОВ!
ІV. Що дозволило утримати коледж у задовільному стані у важких умовах обмеженого фінансування?
- Жорстка економія у питанні комплектації штатів. На даний час штати коледжу фактично приведені у відповідність до здорового глузду, штатного розпису і відповідних кошторисних асигнувань. Адміністрація коледжу впродовж року зробила кілька непопулярних кроків, проте вони дали відчутний ефект – у 2020-2021 н.р. саме завдяки цим крокам всі вчасно і в повному обсязі отримали заробітну платню з визначеними законодавством надбавками і доплатами, у грудні – щорічну грошову винагороду.
- Залучення благодійної допомоги, зокрема через Наглядову раду і зусилля директора (упродовж звітного періоду особисто директор залучив 15 000, 00 тис.грн.).
- Контроль за виконанням працівниками коледжу посадових інструкцій.
- Належне ведення договірної роботи, зокрема мова йде про дослідне поле коледжу (34,6 га на території Водянської сільської ради). Договірні зобов’язання виконуються сторонами в повному обсязі, адміністрація коледжу виграла всі суди, продовжує давати відсіч спробам новітніх рейдерів відібрати державну власність. Внаслідок системного ведення договірної роботи з контрагентами заклад отримує додаткові кошти для виконання мети своєї діяльності.
- Режим жорсткої економії (перш за все на адміністрації). Директор і інженер з охорони праці виконують роботу заступника директора з АГР, при цьому ефективність господарської роботи виросла. Вакантні посади фактично не заповнюються. Зайві витрати просто недопустимі.
- Робота Наглядової ради коледжу. Рада впродовж року довела свою ефективність, стала надійним помічником закладу. Проте за підсумками 2020 р. динаміка залучення коштів через Наглядову раду коледжу стала негативною (дані наведено у таблиці «Динаміка залучення коштів Наглядовою радою у 2016-2020 рр.»).
Динаміка залучення коштів Наглядовою радою у 2016-2020 рр.
№ п/п |
Показники | |
|
Рік |
Грн. |
1 |
2016 |
20 000 |
2 |
2017 |
21 890 |
3 |
2018 |
20 000 |
4 |
2019 |
20 000 |
5 |
2020 |
14184 |
Зроблено тільки перші кроки, співпраця на старті, склад Наглядової ради переформатовано, тому незрозуміло що саме викликало зниження підтримки закладу з боку батьків.
З урахуванням вимог законодавства Наглядова рада потребує перезавантаження як за назвою (нова назва – Піклувальна рада), так і за змістом своєї діяльності.
- Активна підтримка з боку профспілкової організації. Профспілка у коледжі є повноважним соціальним партнером і повністю поінформована про дії адміністрації. Погодження всіх необхідних документів відбувається у робочому режимі, регулярно проводяться засідання профкому, адміністрація погоджує свої дії з профспілкою, профспілка в міру своїх сил підтримує працівників, сприяє адміністрації у роботі. За що дуже вдячний.
- Окремо слід відзначити роботу із створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти у коледжі. У 2015-2020 рр. щороку проводиться внутрішній аудит коледжу, створено відповідний відділ, працює підрозділ із запобігання корупції, ВЗЯВО, в межах акредитації проводилися ККР, постійно оновлюється інформація на сайті коледжу згідно вимог ЗУ «Про освіту», ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
Всі ці елементи єдиної архітектоніки якості освіти є вірними, проте залишається проблема усвідомлення працівниками коледжу як невідворотності створення, так і неухильності виконання своїх обов’язків в рамках цієї системи. Якщо кожен працівник в межах своїх функціональних обов’язків 1 рік виконає їх повністю і зрозуміє сутність процедур забезпечення якості, то через 2-3 роки можна буде отримати іншу реальність у провадженні освітньої діяльності.
На жаль, дива поки що не сталося - частина колективу досі перебуває у пошуках меж виконання своїх функціональних обов’язків.
V. Новації 2020-2021 н.р.
1. Перший набір фахових молодших бакалаврів влітку 2020 р. (з особливостями вступної кампанії).
2. Особиста участь В.о. директора у вирішенні суто господарських питань:
1) коригування графіку теплопостачання з урахуванням погодних умов;
2) залучення благодійних коштів;
3) пошук додаткових коштів для фінансування коледжу;
4) ведення особисто В.о. директора питань пілотного проєкту з дуальної освіти.
3. Недостатня профорієнтаційна робота частини колективу.
4. Недостатня робота із забезпечення ступеневої освіти у системі ВК ДДАЕУ - ДДАЕУ.
5. Підготовка до оновлення всієї нормативної бази коледжу через імплементацію положень ЗУ «Про фахову передвищу освіту» та зміну назви ВСП – фахових коледжів ДДАЕУ.
6. Підготовка до ліцензування нової спеціальності на рівні фахової передвищої освіти.
7. Підготовка до 100-річчя ДДАЕУ і 100-річчя ВК ДДАЕУ.
8. Підготовка до переоформлення ліцензії та сертифікатів про акредитацію у зв’язку зі зміною назви закладу.
VІ. Робота коледжу в умовах карантину
- Розробка і ухвалення нового Порядку – Тимчасового Порядку організації освітнього процесу у Верхньодніпровському коледжі ДДАЕУ в умовах карантину.
- Організація режиму роботи закладу, роботи з практичного застосування технологій і сервісів дистанційного навчання, звітності в електронній формі.
- Активна участь у роботі комісій МОН України:
- Акредитаційної Комісії України;
- на посаді координатора сектору фахової передвищої освіти Науково-методичної ради МОН;
- робочої групи МОН України з розробки Методичних рекомендацій щодо проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ);
- Публікації у Всеукраїнських виданнях: опубліковано дві фахові статті у газеті «Освітня Траєкторія».
- Адміністрація коледжу проводила систематичне консультування працівників закладів фахової передвищої освіти з питань організації роботи закладів в умовах карантину у Всеукраїнській групі «Заклади фахової передвищої освіти України», регіональній групі «Фахова передвища освіта Дніпропетровщини» в соціальній мережі Facebook.
- Адміністрація коледжу організувала роботу і у червні 2020 р. подала заяву про отримання коштів в сумі 1,1 млн. грн. з Фонду розвитку ЗВО та ЗФПО на придбання і встановлення протипожежної сигналізації попри наявні ПКД та експертний висновок (придбані за кошти закладу).
- Підготовка до зміни найменування коледжу на підставі наказу МОН від 28.05.2020 р. № 711 «Про перейменування відокремлених структурних підрозділів Дніпровського державного аграрно-економічного університету».
- Активна співпраця з ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» МОН України:
- консультації щодо проєктів в процесі імплементації ЗУ «Про фахову передвищу освіту»;
- консультації щодо організації роботи сектору фахової передвищої освіти України;
- консультації щодо проєкту Методичних рекомендацій з розробки стандартів фахової передвищої освіти;
- консультації щодо проєктів робочої групи МОН України з розробки Методичних рекомендацій щодо проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ).
- Переорієнтація профорієнтаційної роботи в режим електронних сервісів: Дні відкритих дверей в Zoom, ефіри в Instagram, підтримання зв’язку через Viber, публікації профорієнтаційного характеру в робочій групі коледжу у Facebook.
Завдання вступної кампанії
Посилення і вдосконалення профорієнтаційної роботи, виведення контингенту здобувачів освіти коледжу на рівень понад 300 осіб. Перші кроки вже робляться – розширено цільову групу абітурієнтів за рахунок випускників ПТЗО, потрібне доопрацювання фокус-групи на базі БЗСО, урахування відсутності державного замовлення на спеціальність 081 «Право» у 2020 р. Минулорічний обсяг роботи виявився недостатнім, потрібне невідкладне корегування.
Контингент у 2016-2020 рр.
Рік |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Кількість здобувачів вищої освіти |
226 |
254 |
282 |
269 |
350 |
Завдання літнього періоду
Закінчення підготовчих заходів для цифровізації (діджиталізації) освітнього процесу, зокрема повного оновлення офіційного вебсайту з урахуванням можливого змішаного або дистанційного навчання з 01.09.2021.
29.06.2021
В.о. директора коледжу Володимир ЗЕЛЕНИЙ